Thursday, March 17, 2011

Biskut sCreeNcAst

ape tu screencast ? 

screencast adalah rakaman digital output skrin komputer, juga dikenali sebagai videoscreen capture, sering mengandungi narasi audio. Istilah ini screencast membandingkan dengan screenshot istilah yang berkaitan, sedangkan screenshot adalah gambar skrin komputer, screencast adalah dasarnya filem perubahan dari masa ke masa bahawa seorang pengguna melihat di layar komputer, dipertingkatkan dengan narasi audio.


ape pulak hypercam tu ?

HyperCam adalah program screencasting. Ia menangkap aksi dari paparan MicrosoftWindows dan menyimpannya ke sebuah file (Audio Video Interleaved) filem AVI.HyperCam juga akan merakam semua output suara, dan suara dari mikrofon sistemjuga boleh dirakam. HyperCam terutama bertujuan untuk membuat persembahan software, tutorial,demonstrasi, walkthrough, dan pelbagai tugas lain pengguna ingin menunjukkan.
nk clear tgk fullscreen

cara-cara memasak(mengisntall) biskut screencast nie :

1)download hypercam link:

2) da downlaod install macam biasa

3) untuk best setting hypercam tu korunk ley tgk kt [SINI]

4) kepade blogger yang suke buat tutorial , mari lah ke berubah drpd buat printscreen tutorial ke video tutorial kerana ia lebih mudah untuk dipaham

5) sebenarnye ade bnyk lg software screen recorder selain hypercam nie tapi semua nye berbayar . hypercam free .

6) ok selamat mencuba


sedikit nota ringkas
aku da cuba record sound sekali , tapi suare aku macam bangla plak . tu yang aku xnk record suara sekali tu . lagi pun bila aku record suara , video dengan suara x bergerak sama . itu je . k bai .

2 comments:

F_H said...

wooo nice bro.. nak test jap

biskut.marie said...

hoho , selamat mencuba . neway same² :)