Tuesday, March 15, 2011

sEnaMan muKe dipAgi haRi

hari rabu ? yuPp hari ni hari rabu , aku paling benci hari rabu sebab hari rabu kelas aku bermula pada pukul 8 pagi dan hari rabu lah kelas aku paling padat , tepat dan muktahir. tapi minggu ni kire aku bernasib baik sebab lecturer xder , tp dy tinggal kn attendance kat kelas rap untuk datang ke kelas . jadi aku menggunakan peluang yang ade untuk membuat sarapan jemput² jimbit berintikan cengkerik padi huma , ok siyes² menggunakan peluang yang ade untuk membuat jadual sendiri pergi ke kelas pukol 8stgh . gangster tak aku ? tolong lah cakap yang aku ni gangster !!! haha bajet gangster plak aku . aku ni muke je fighter , kalo dihulurkan seekor belalang kat aku kompem aku lari . da merepek da nie sambung balik cite .

berbalik kepada tajuk entry , aku meri dan malik bersiap² untuk ke kelas MYOB di lab yang berada di UiTm ni . aku dengan muke berwawasan dan hati yang bersungguh² untuk kelas mula mengikat tali kasut converse pemberian sahabat seperjuangan ku iaitu ameer hasif . dengan berbekal helmet tembikai aku mule membonceng motor ex5 si meri , malik single rider . dy memang x boleh bawak pembonceng , sebab dy sorunk je da duduk sampai penuh satu seat . maklumlah motor ex5 dia tu Ahmad Albab yang punya . sumpah x der kene mengena =,=' sepanjang perjalanan aku tersenyum kerana begitu teruja melihat matahari di pagi hari . aman sungguh suasana arau di pagi hari . sampai sahaja di depan lab kami terus park motor . selepas helmet dibuka , apalagi cermin lah menjadi tumpuan . sedang seronok aku dan meri make up muke tiba-tiba

banggg !!!!!

bayangkan lah aku dengan meri ni tengah seronok² membajetkan diri di cermin motor terbangang melihat reaksi malik yg berada diatas motornya jatuh ke motor yang berada di sebelah motor ex5nya . nak gelak kesian nk tolong x kesampaian sebab lawak bercampur dengan mushkil macamana boleh jatuh ? dalam fikiran aku , mungkin tanah yang lembut membuatkan stand motornya masuk kedalam dan mengakibatkan malik dan motornya rebah . tetapi selepas 5 saat terbangang kerana kemushkilan , aku dan meri gelak bertubi² tanpa belas kasihan dan hanya melihat malik membangunkan dirinya sendiri . hahahahha lawak sial , da macam ikan badaraye aku tengok malik tersepit kt tgh
² antara dua motor tu . lalu kami mulakan perbualan

"x paham teruih !!!" sambil aku menggeleng kepala

"macamana ang boleh jatuh malik ?" meri ingin menyiasat punca kejadian sambil tergelak macam dunia dia yang punya

"aku ingatkan aku da turunkan stand motor aku tadi, tu yang aku selambe je aku lepas kan motor ke tepi tu , tapi hakikatnya aku x turunkan stand " sambil membetulkan side mirrornya yang terbalik kesan daripada jatuh tadi

dari tempat parking motor tu sampai naik ke lab aku dengan meri tergelak dengan jawapan yang diberikan oleh malik itu .


macamni la lebih kurang motor ex5 malik


pengajaran cerita: berhenti ketika merah ! sumpah merepek =,='

sedikit nota ringkas
masuk² lab aku mula membuat kerje excel yang diamanahkaan untuk dibuat semasa ketiadaan lecturer kami . selesai saje aku membuat keje excel tu , ade lebih mase 1 jam free . tiba-tiba meri cakap ang cerita la pasal malik jatuh tadi . aku pun rase bende yang terjadi di pagi hari ni menarik untuk dicerita . terus aku buat entry nie dalam lab . malik pun izinkan aku untuk kongsi kan nasib malangya kepada anda semua . wee . k bai nk g kelas lain plak

5 comments:

miss apple said...

hahaha da nk putus urat kentut ku yg tegang dipagi2 hari ni gelak xmau mau hahaha opss over lak gelakkan orang...sory2 malik hehe cian die ley bayang saat2 getir die time tu...hehe

... said...

kah3..klako3...eh klaz kowg stat kol 8.00 ea??untung la..uitm lendu kol 8.30..huhuhu

biskut.marie said...

feeqa - x kesian pun kat malik tu , lawak je tgk dy .

bella - a'a mmg pukul 8 la start , eh mcm mane uitm sane 8 stgh plak . mcm x aci je .

Orange Pycae |OP| said...

kah3..meme bengong tiga2 kepala..
tbek la citer mu..kasi pecah idung ak jd empat lubang..nya nya nya

biskut.marie said...

xper biar pecah lobang idung , jgn putus urat kentut . merana nanti