Tuesday, March 1, 2011

pEreButAn sAuBan ?

sauban ? ape tu sauban ? nak tahu ? sms oN tahu ke 33888rupiah ! haha nk taw bace la entry nie sampai abis yaw ! di suatu tgh hari yg panas terik , selepas pulang dari kelas , ak dan beberapa rakan ku pergi makan tengah hari di kedai makan pakcik yg muka dia seiras² popeye . selepas kenyang menjamah makanan di kedai pakcik popeye , seperti biasalah remajakan , selepas makan mesti mesti mahu menjadi jin . sedang seronok menghisap rokok , seorang dari sahabat aku nan berkata 

"weyh jom balik , aku sakit perut nie dr kelas td aku tahan" sambil memegang perutnya 

"rilek la dlu , rokok pon x abis lg nie" aku membalas

"jom la jang ak x tahan nie" sambil berdiri nan mengajak panjang pulang ke rumah 

lalu kami pergi membayar makanan tadi , harga makanan di kedai makanan pakcik tu mmg berpatutan . kami terasa seperti pengguna yang bijak jika makan di kedai pakcik popeye itu . tambahan pula keli goreng nya yang menjadi kegilaan ramai student uitm di arau yang kemarau ini . setelah selesai membayar , nan dan panjang terus menaiki motosikal , mereka menaiki motosikal yg sama . aku berseorangn sahaja . aku lambat beberapa saat di belakang mereka . dengan secara halus aku cuba melengahkn masa berkata

"rilek la dlu , tunggu la aku kejap" sambil muka menyorokkan hajatku yang sebenar .

dalam perjalanan pulang aku membawa laju cuba memotong mereka , tp kami serentak sampai dirumah . tiba saja di hadapan pintu rumah , aku pura² bertanya nan supaya dia leka . lalu secara kelang kabut aku cuba terus memasuki rumah sebelum nan dapat memasuki rumah dahulu . nan mula menyedari yang aku juga memliki hajat yang sama dengan nya . belum sempat aku melepasi ruang tamu nan terus menangkap ku dan memeluk erat sambil tergelak² memarahi aku 

"aku berak dlu la , buto ang muz . oOo patot la soh aku rilek dlu , ang pon sibuk nak berak" sambil menahan aku .

"xdak² . sapa dpt masuk dlu dy la berak dlu" sambil terkurung dipelukan nan

"arghhh aku berak dlu" sambil melepaskan dakapannya lalu menolak aku ,  dan terus lari ke jamban

aku kalah T_T . terpakasa la aku menahan hajat ku . kerana nan berjaya mendapat no1 dalam acara merebut jamban . walaupun rumah sewa kami nie mempunyai 2 jamban  . tetapi jamban cangkung yang  berada di belakang tu juga yang menjadi rebutan . mungkin jamban itu amat selesa untuk melepaskan hajat . 1 lagi jamban , jamban duduk , so memang tidak puas rasa nya jika melepaskan hajat di jamban itu . aku dalam keadaan menahan , redha duduk di dalam bilikku . yang x boleh bla skali  tu , nan ingin melepaskn hajatnya sambil menghisap rokok . tetapi dia ketiadaan api untuk membakar rokoknya . dy sanggup berjalan perlahan² sambil mengeluarkan kepalanya sedikit mengusha bilik aku . kerana dia takut bila dia mencari lighter aku berlari masuk jamban itu pula . pasal jamban pun mau gado apa da !

macam nie la gaye nan usha aku time tu


pengajaran cerita : jangan kerana jamban sebijik , kita mahu berbunuh-bunuhan sesama rakan kita =,='

sedikit nota ringkas
kenape sauban ? mengikut kamus dewanbahasa perpustakaan ramalan kaji cuaca arau . sauban adalah gabungan antara dua perkataan iaitu sauna dan jamban . haha sekarang nie arau tgh musim panas sngt . bayangkan lah aku tgh melepaskan hajat dalam jamban pun boleh berpeluh mcm jogging 1000km plak . tu yang rase mcm dalam sauna . maka tercipta lah perkataan sauban !!

7 comments:

feeqa rayyan said...

haha sampai kedah dpt bau entry 'berbau' kamu niyh....haha patutle imah kurus je bile duk sane...kuat bersauban upenye haha;p

cikpuanmudanurul said...

haha pakai pampers je doe.pas uhh berak smbil kne kipass baru masyukkk

biskut.marie said...

feeqa - ima kurus ? x taw la . sbb kt kolej xtaw la ade sauban ke x ? kt uma kiteorang je yg ade sauban nie . hehe

nurul - menarik tu , tp nurul cube la dulu , klo xder kesan² negatif , akan ku cuba haha

syazA~aNa said...

sesengal~
lalalala~

naqiah said...

xleh blah.. aku ingat ape tadi.. hahaha

aJieM_iyMa said...

mongeks nye iqa! tampo kang! >.<

biskut marie BASI - asal tah buat tnda soal kat 'ima kurus'??? mcm ade yg xkene ye kat situ..huhh! *BASI sbb da kene pelok ngn nan..hahaha.. ;D

ceLy. said...

mohon amek gamba. haha