Monday, May 30, 2011

aik ? mcmane nk /#$@% ni

da lame rasanya aku tidak bercerita . ade beberapa masalah tertentu yang mmbuatkan aku hilang mood untuk bercerita . jadi aku nk berkongsi cerita lawak yang berjaya membuatkan aku tergelak guling² mcm bola bowling . cerita ni mase aku keluar berenjalan masa cuti sem hari tuh . jika tak silap ak 3 minggu lepas, mase aku dan rakan² uitm arau aku keluar berseronok di sunway lagoon . ok cerita ni memang agak menjijikan dan memalukan sikit , tp ianya menarik untuk dikongsi . lagipun ak da mintak izin watak utama dalam cerita ni untuk menceritakn perkara yg berlaku ketika itu . dan dia mengizinkan tapi degan satu syarat iaitu tidak menyatakn nama dia . jadi aku akan menggunakan nama samaran dia sebagai "ariel peter pan" . si ariel ni orang kedah . datang lepak shah alam mase cuti sem . dy duduk kt rumah akak dy .

malam sebelum pergi ke sunway lagoon ak da ariel tidur di rumah amer untuk pergi awal ke sL esok . kesokan harinya amer menghantar aku dan ariel pergi ke empire subang terlebih dahulu untuk berjumpe dengan si med . sebab med punya kereta xde gps dy x tahu jalan ke sL -,-' . amer drop ak ngn ariel kt empire untuk guide si med pergi ke sL . amer ade hal mase tuh . sbb tuh dy soh ak ngn ariel ni naik kete med pergi ke sL . di sebabkan rakan² ak ni dtg dari pelbagai pelusuk dunia , ak , ariel dan med sampai awal di sL tuh . sampai² je kiteorang park kete kt sunway pyramid, lepas tuh terus g pecah laju kt cafe jasmine kt car park dlm sunway pyramid tuh . sbb situh la tmpt mkn paling murah dan tersembunyi . ok mase tuh masing² makan nasi lemak sbgai sarapan sebelum huha di sL .

lepas je makan yang med ajak ak ngn ariel g tgk butik² di sunway pyramid tuh . almaklumlah si med ni br dpt duit pampasan, tuh yang seronok dy nk mengusha barang² kt butik² tuh . haha kompem dy marah ngn ak pas ni . setelah 10 minit berjalan , si amer sampai dan bertemu di depan kedai cotton on x silap ak . si med ni masih lg tidak puas membelek barang² di cotton on tu . ak , ariel ngn amer duduk di kerusi yg berhadapan di butik cotton on menunggu si med disamping menunggu kawan² yg dari belah kL dan Shah alam sampai . ade sorunk kawan ak ni lg la, dr bidor perak kate ko ! dtg jgak nk berseronok same² . ok , lepas je med keluar dr cotton on , dy ajak g butik billabong plak dy ade nk usha barang kt situh , tp kiteorang malas nk tunggu so med ni . tiba-tiba ariel ajak ak ngn amer g tandas, sbb dy sakit perut katenye. sampai je tandas si ariel berkata² dengan riaksi terkejut


"ala xdak jamban nyangkung plak . suma jamban duduk ja . aik ??? mcmana nk berak ni muz ? paip xdak" ariel bertanya ak dengan loghrat utara dy . ok sumpah mase tuh ak ngn amer tergelak kaw² tahap 7 petala langi

"la , ang 1st time ka jumpa toilet mcmni ? ada la dy nya paip , dlm mangkuk tuh . ang bkk je air dy teruih tembak kt bahagian tuh" ak menjawab kerana paham latar belakang si ariel ni . dykn dari kedah , mungkin berbeza tandas di shopping complex disana dan di sunway pyramid n

"ish ang nie , ang biaq betoi ? mcm mana klo ayaq tuh tembak x kena ? xmau la ak berak mcm ni" sambil gelak² dy bertanya ak . makin serius kemushkilan si ariel ni . ok mase ni pulak ak ngn amer tergelak tahap 18 petala langit .

"haha ang nie , merepak plak . kompem kena la . ang toksah dok risau , ayaq tuh kompem kena kt bahagian tuh . da da ang g berak cpt." sambil tergelak ak menjawab dan cuba meyakinkan si ariel ni .


mase tuh ariel membuang ditandas yg hujung skali , kebetulan kunci pintu tandas hujung tuh da rosak  , so dy suroh ak ngn amer jaga dpn pintu . yela kot² ada org lain x tahan nk membuang terus je bukak pintu tandas yg x berkunci tuh . setelah 5 minit ariel didalam tandas , tiba-tiba dy bersura lg


"weyh muz !!!! x kena la !!!!" si ariel mengeluh sambil menggunakan nada yg tinggi . ak tergelak lg mase nih . hahaha cm harem la dy ni

"mcmana x leh kena plak ? biasa ak buang ayaq besaq kt tandas nie kena ja . ang bukak la ayaq tu kuat²" ak memberi cadangan kpd si ariel ni

"ak menyangkung kt atas mankuk jamban nie" ariel membalas dengan jawapan yg boleh buat gado . tp ak mmg da xtahan gelak da . kali ni ak gelak tahap 200juta petala langit

"da ang nyangkuk atas mangkuk tuh memang la x kena !!! nama pun jamban duduk ang kena la duduk baru la ayaq tuh tembak kena. ni ang dok nyangkung kt atas mangkuk tuh mcmana ayaq tuh nk kena mangkuk !" tergelak² ak menjawab .


ok ak malas nk sambung ape terjadi lepas tuh . sumpah lg lawak . tu pun da cukop lawak ak rase . hanya ak amer dan ariel je yg tahu . lepas keluar dari tandas tu la ak minx izin dr si ariel ni untuk buat cerita pasal kejadian td dan masukkan dalam blog . dan dy mengizinkan :)

ok kt dalam tandas nie kejadian berlaku . ariel ade kt tandas sblah tuh


pengajaran cerita : klo da name jamban duduk jgn la korunk menyangkung kt atas mangkuk jamban tuh . satu sebab knape x boleh menyangkuk atas mangkuk jamban ialah bahaya takot mangkuk tuh pecah dan boleh mencederakan korunk . sebab ke dua takot paip dlm mangkok tuh tembak x kne =.=' . ok lg 1 ak bukan cerita ni sbb nk kutuk kwn ak ni kekampungan ke ape ke . dy pun dress up x der cm budak kampung . ak cerita sbb bende ni 100% lawak .

6 comments:

KFK said...

aku pon tergelak..

biskut.marie said...

haha , jgn gelak kuat² pepagi bute ni . kang orng ingt mengigau .

SITI MAWADAH said...

hahaha. ariel.aku tau sapa dia. nasib hang bagi info mush. kalau aku p.sumpah aku pun dok buat peqak macam tu.hahahaha

aJieM_iyMa said...

ariel ngenggg! sgt ngengg! huhh.. tapi pengajaran cerite ni sgt lah bergune.. tlg take note ye kawan2... :D

biskut.marie said...

wada - da taw sapa diam² . jgn gtaw org lain . haha

ima - ye pengajaran dy mmg berguna . berguna untuk mencebokkan diri selepas membuang . haha

Anonymous said...

SIAPA DIO MAMAT INI ?