Wednesday, February 23, 2011

sEjarAh kePaleKu mEnjAdi sEngEt

aku seorang yang pendiam ketika berada di tadika . walaupun aku seorang yang pendiam, tidak bermaksud aku sedang membuang air besar didalam seluar . jujur ku katakan, aku tidak pernah ada sejarah² terberak dalam seluar semasa ak berada di tadika , sekolah rendah , mahu pun di asrama , apakan lagi di universiti . pendiam yang ku maksudkan itu . aku jarang bercakap bersama rakan² , suka buat hal sendiri , dan agak tenggelam dan tidak menjadi perhatian gadis² di tadika yang bernama "Pasti Nurul Hidayah" suatu ketika dahulu . semasa aku kecil hingga lah ak darjah tiga aku tinggal di rumah nenek ku di kampung yang berada di Sijangkang . ini bermakna cerita ni berlaku sewaktu aku masih kecil dan berada di kampung .



berbalik kepada tajuk entry . aku mula berubah , berubah dari seorang yg pendiam kpd seorang yg lebih meriah , seorang yg suke merepek bercakap dan membuat jenake selepas satu kejadian buruk menimpa ku . ok cerita bermula . Paaaaaaaaaaaaaaaada~ suatu hari , amboi da mcm cite sang kancil dgn buaya plak . ok siyes² . mase aku tadika 5 tahun ayah aku baru membelikan basikal 4 roda untukku , wah teruja sungguh aku ketika itu rasa seperti planet marikh itu aku yang punya . hendak saja ak tangkap gambar basikal 4 roda ku itu dan upload di wall facebook ku .( nie yg kecik² da bercamera + ber iT nie . ak merepek =,=') . aku mmg teruja ketika sngt ketika itu , boleh katakan tiap² petang aku bermain dengan basikal 4 roda ku itu di jalan raya yg berhadapan dgn rumah nenek ku.

ha mcmni la beskal tu . sbb ak ingt lg tayar beskal aku tu warne dy mcm ais cream pelangi padel pop .

sehinggalah suatu petang yang damai , ketika aku seronok mengayuh basikal 4 roda ku itu , aku merasakan aku sudah berada jauh dari rumah nenek ku . (padahal x jauh mane pown masih nmpk lg rumah nenek ak tu , budak²kn mase tu , jauh sikit je da rase jauh cm g kampung sebelah =,=') . so aku bercadang untuk membuat u turn untuk ku tidak rase jauh dgn rumah nenek aku . asal ayat aku cm keling tetibe nih =,=' . dalam mase aku hendak membuat u turn tu , baru je ak pusing setengah , tiba-tiba ......

vrooommmmmm~~~~ bang !!!!! sebuah motorsikal buatan Malaysia yang sedang laju melanggar ku . lalu aku tercamapak ke kampung sebelah . yang tercampak tu sumpah ak menipu =,='

aku dalam keadaan terbaring hanya separuh sedar ketika itu , aku hanya sedar tayar yang berwarne ais cream pelangi padel pop basikal 4 roda aku itu tercabut berguling² masuk ke parit di sebelah jalan itu . waktu itu kepale aku berdarah teruk , jiran aku yang sedang menyapu daun² kering di halaman rumahnya itu ternampak diriku yang disondol mat rempit td . dy berlari ke arah ku dan mengangkatku masuk kedalam keretanya dan selepas itu aku tidak menyedarkan diri . beberapa jam kemudian sedar² je aku da ade dkt klinik yang berdekatan .

pengajaran cerita : jgn sesekali membuat u turn tanpa menoleh kebelakang !

sedikit nota ringkas
selepas kejadian tu lah aku tidak menjadi seorang pendiam dan berubah menjadi seorang yang suka berjenake , sbb ramai kawan² aku kt tadika pelik melihat perubahan perangai aku . mungkin juga sbb pendarahan yang teruk di bahagian kepala aku ketika itu . jika umur mat rempit tu panjang lg , marilah kita semua ramai² mendoakan dia menjadi budak masjid skrg .


3 comments:

anak_ismail said...

lol! patut la sewel~ kene langor rupe nye.. hakhakhak.. :D
*atototooo... menci mat wempit yeww.. HAHAHAHA... ;D

syazA~aNa said...

o0o0 gtu kisah nye....

... said...

ptot la..aq bersimpati ngn ko muz..haha