Wednesday, June 29, 2011

cebOk

cerita ni berlaku minggu lepas , mase aku tengah rehat tengah hari . selepas selesai makan tengah hari di kedai makan riang2 yang berhampiran dengan office tempat ku berpraktikal , seperti biasa ak dan maher menonton tV di kedai makan tersebut sambil menunggu masoknye waktu solat zohor . cerita tidak lain tidak bukan sinetron cinta fitri di tv9 . oleh disebabkan pekerja di kedai makan tu semuanya cewek2 indonesia, meraka membuka sinetron di tgh hari, bila disuruh tukar siaran tv3 untuk tgk berita 1 tgh hari , aku dimarain , mereka bilang ngga' buleh tukar siaran , kerna itu sinetron peberet mereka ya udah , kok gua guna bahasa indon nie . kebiasaannya selepas sahaja sinetron itu tamat azan zohor akan berkumandang di surau yang berdepan dengan kedai makan itu

selepas tamat sinetron tuh , aku dan maher pun pergi ke surau untuk menunaikan kewajipan sebagai seorang islam  . tetapi kebiasaanya , sebelum aku dan maher mengambil wudu' , kami akan singgah ke tandas dulu . biasalah , lepas makan mesti membuang xkan lepas makan memburu rusa pulak . kebiasaanya maher akan memasuki jamban nyangkung , dan aku pula jamban duduk . disebabkan ketika itu aku memasuki jamban duduk tuh terlebih dahulu , aku tidak dapat mengenal pasti kedudukan maher di jamban yg ke berapa . tabiat kami semasa membuang suka berborak tanpa bersua muka . surau tu mempunyai 4 jamban , walau pun aku berada di jamban hujung dan maher berada dijamban yang pertama , kami tetap akan berborak semasa membuang . setelah 3 minit dalam jamban, maher memulakan perbualan dulu

"weyh cepat skit da 1.50 da ni, pkol 2 abis rehat nk sembahyang lagi" sambil meneran mahir menanyakan soalan

"ala rilek la , x yah kelangkabut bkn selalu pun masok lambat" aku membuka paip untuk mempercepatkan aktiviti aku . haha

"yela2" ringkas maher membalas

seminit lepas perbualan tuh aku terdengar satu bunyi yg melucukan hati aku . bunyi orang tgh meriah mencebok selepas membuang dari jamban lain .

"kecepok kecepok" <---- bunyi kuat orang tengah cebok 

"amboi maher , meriah gile kau cebok" dalam jamban pon aku cakap kuat . tergelak ak dengar bunyi tuh

"eh ak da abis berak la . aku kt luar nie , orang lain la tu cepat la skit" maher membalas

aku terus mendiamkan diri dan terus mencebokkan diri aku , lalu keluar dari tandas . ok, kalo orang yang cebok bunyi kuat tu bukan maher , mesti orang lain . pas2 selambe plak ak cakap meriah gile ko cebok , bunyi kuat giler bagai . kompem orang tuh marah . tuh sebab aku cepat2 keluar dari tandas tuh . skali tgk jamban sebelah jamban aku td berkunci , pastu maher da ade kat luar tandas . aku terus masuk surau sembahyang buat2 macam xder pape . haha

kalo jamban kat surau tuh macamni , siyes ak xder nk bersembang time membuang

pengajaran cerita : nk cebok pon xyh la meriah sangat, xyh la bunyi kuat sangat sampai ak pun tergelak kaw2 dalam jamban mase tuh . haha 



5 comments:

ceLy. said...

HAHAHAHAHAAHAH. serious aku tak tahan nak gelak

biskut.marie said...

gelak boleh tahan , berak jangan ditahan² . keras nanti

aJieM_iyMa said...

ngenggg!! kau mmg kan.. takde kije! sumpah nak gelak kaw2..tapi aq bace n3 ni dpt boss aq kot! senyum sipu2 je dah ni... boleh bocor urat kentut aq kalau gini taw.. ngenggg!!!

biskut.marie said...

amboi bocor urat kentut ? bahaye tuh , kang basah baju ko tuh . g tampal !!! haha

aJieM_iyMa said...

ketut kuar air ke smpai basah baju.. -.- kau ni, tu laa.. dgr lagi yg bukan2.. hohohooo... ;P