Wednesday, April 13, 2011

lElaKi miSterI dipERPuStaKaAn

sebut pasal perpustakaan , mesti da terfikir di minda para-para sakura pembaca STUDY . tp lain ape yang terjadi kt aku td, pergi library lawan tahan gelak . sebelum ak meneruskan karangan ni , aku nak tanye korunk . (cube korunk bayangkn) ape riaksi korunk en, tgh study kt library ni , tiba² korunk terdegar bunyi orang kentut ? mesti tahan gelakkn ? tp bukan kentut yang aku dengar kt library td . ape yang aku dengar lagi mencabar kekuatan mental aku . ok cerita nie memang bg aku lawak sampai aku stop study keluar library terus . 


pkol 9 malam td aku dengan beberapa sahabat ku pergi library kt uitm arau nih . Itu lah 1st time aku rase ak g library dalam sem ni . da nk final baru menggelabah nk g library bagai . padahal kt rumah leh study je , tp susah sikit la nk study kt umah sewa nie, internet ade mmg xkn studynye la . sbb tu ak pakse diri g library . ok berbalik pada cerita, amer , nan dan hazwan sampai terlebih dahulu di library dan mengambil meja single kt bahagian tingkat bawah library uitm tuh. aku dan seli menyusul tiba 10 minit kemudian dan mengambil meja study .


pada awalnya masing-masing mengsilentkan diri , khusyuk belajar . memang senyap suasane dalam library tuh sehinggakan kalau taik idung jatuh pun boleh terdengar aku rase . sedang seronok study tuh , tetibe ade dengar suara wanita menjerit di tingkat atas . takot pun ade pelik pun ade , yela mane la tau histeria ke ape . tp kami buat x endah jer sambung study balik . sedang seronok kami study tibe² ade kedengaran bunyi pelik di meja belakang sekali . bunyi nya berulang² selang 20 saat bunyi tu akan kedengaran semula.


"eeek !! eeek!!! eeek !!"


aku mengenalpasti bunyi yang pelik tuh , owh rupa-rupanya orang kt meja belakang tu tersedu rupanya . ak hanya tergelak senyap dan tersenyum seorang diri saja . dalam fikiran ak mase tu , kenape lah orang tuh dok layan sedu dy tuh , asl dy x g minum air ke , tahan nafas ke xpon pakai helmet kedap udara sambil study supaye orang lain x dengar dy tersedu =,=' . 5 minit kemudia dy masih tersedu lagi . yang jadi lawak gile tahap pertandingan tahan gelak mase tuh , tiba² ak terdengar suara orang tersedu lagi di bahagian belakang meja study ak . kali ni suranya berlainan dan sangat dekat tambahan pula bunyi nya seperti mengajuk².


"eeek !! eeek!!! eeek !!"sambil tergelak cover


bila aku menoleh kebelakang untuk mengenalpasti siapa orang lain yang tersedu tuh , apa yang aku lihat muka amer sambil tersenyum membuat bunyi orang tersedu . aku terus tahan gelak . sebab bukan sekali amer buat bunyi tersedu mengajuk tuh . lebih kurang 5 kali  jugak la amer buat bunyi tersedu tu . lepas tuh aku nan dengan amer secara automatiknya terus memasuki pertandingan tahan gelak . yang seli dengan hazwan x paham kenape kami tahan gelak . orang depan aku yang aku x kenal tu pun tergelak . berpeluh² mase tuh aku tahan gelak . korunk bayangkan la , dalam perpustakaan klo nk gelak sikit pun rase takot . ini kan pula tahan gelak sambil bunyi gelak sangkut² .


kedudukan time dalam library td

setelah 10 minit berhempas pulas lawan tahan gelak nan keluar library dulu , yang aku pegi tandas dalam library tuh . amer masih bertahan di tempat duduknya . setalah 1 minit aku dalam tandas , amer datang masok tandas sekali . dalam tandas tuh ak lepaskan gelak kaw² dengan amer . lepas tuh terus keluar tandas kemas buku chow dari library tuh . klo dudok lame² dalam library tuh memang kompem kene hempuk dengan bro tersedu td . da la badan dy besar amer cakap . ak dari library td sampai abis buat entry ni aku tergelak . esok lusa x taw la ak tergelak lg klo teringat kejadian nie .

pengajaran cerita: dalam library jgn la sesekali nk mengajuk bile dengar orang tersedu ke terkentut ke . sebab bile mengajuk nie secara x langsung akan berlakunye pertandingan tahan gelak dalam library .

2 comments:

Munirah said...

lawak lah bro...hahaha..thn gelak gak ni.tkut mak pelik gelak sorang2 depan lappy

biskut.marie said...

haha gelak je . klo mak tanye nape gelak sorunk² ckp la nga tgk maharaja lawak =,='