Friday, April 8, 2011

diRikU yG mAlang :(


rajah 1

cerita nie berlaku mase cuti mid sem  , cuti raya cina hari tuh . merujuk pada rajah 1 , ak rasa begitu malang yang teramat sangat . pada tarikh 2 february tersebut , pelbagai kejadian malang menimpa diriku , ak saja nk berkongsi cerita hari paling malang aku . malam tu 2 feb tuh aku bergaduh dengan x's gf aku , gaduh sebab ape aku pun x tahu mungkin salah aku . aku sedih gilak malam tuh . walapun ak bermuka gangster tp hati cute dol ! sbb ak bab bercinta ni mmg serius . tp nk buat macamana , da nasib . lepas ak bergaduh tuh ak da x der sape lg yg nk berkongsi gelak ketawe , masalah dan pretzel . sunyi je rase . phone pun jd alarm je sampai la skrg . tp ak still syg dy lg .


mlm tu ak sedih sngt² , so ak layan movie sampai pkol 4 pg ntok cube lupekan perasaan sedih ak tu tp sedih x ilang jgak . mlm tu jgak ak ade deal ngn membe shah alam ak malpex panggilanye , nk pergi apply zakat ntok student kat masjid shah alam esok . maklumlah pinjaman x kompem dapat , tu yang semangat nk apply zakat . tp disebabkan nasib aku malang hari tuh , aku bangon lewat kira-kira pukul 4 ptg baru terjaga . so x jadi la nk pergi apply zakat tuh , sebab x sempat pkol 5 pejabat zakat sudah tutop . jd ak pun on facebook jap lepas bangon tu , tengok malpex ni on9 ak pun iM si malpex nie .


"weyh teman ak amik spek mate jap kt seksyen 18" tlut² pop-up iM berbunyi


"malas la ak K' , terik kot kt luar tuh panas" malpex cuba memalaskan dirinya


"alaa , jom la kali nie je ak minx tolong" aku merayu 


"yela² ko tong minyak, siap cpt lg 5 minit ak sampai" akhirnya malpex termakan pujuk rayuku


ak x der moto kt rumah , so nk kemane² je mesti contact mmbe . ni la namenye mmbe , time senang same² sng , time susah same² susah . otw g seksyen 18 nk g kedai sydney optic tuh , ak seronok sngt , yela nk amik spek dan pertama kali memakai spek yg bukan olok² nye . bergaye owh muke ak kalo pakai spek mesti ade mcm professor . opss terbajet plak . celah mane bergaye pun ak x taw . sampai je ak kt kedai tuh , mmg ak hampa tahap gila-gila remaje la. ade notis tertampal kt pintu kedai spek tu "cuti raya cina sehingga hari isnin" arghhh ape kes , dah la aku nk balik perlis hari sabtu . mmg x dapat la ak bawak spek tu balik arau . pos je la jawabnye . baru je berangan nk jadi cyclops =,='


lepas je xleh amik spek , ak ajak malpex g bank jap . ak nk cek pinjaman aku da masuk ke belom . sampai je depan bank islam , bukan main bergaye lagi aku turun dr moto 125 malpex melompat terus ke belakang . memang bergaye . ak masok bank tetibe ade dua orang awek pandang² aku lepas tu gelak ! ak pun pelik la , ade taik idung tersangkut ke ape kt idung ak ni , sampai diorang gelak cover² . ak x mempedulikan diorang ak terus g kt mesin atM cek pinjaman . tp malangnye ari tuh pinjaman ak x masuk jugak padahal da bulan 2 , biasanya da masok da pinjaman . kire time tuh kali ke-20 ak rase ak cek pinjaman ak da masuk ke belum kt bank .


time nk keluar dari bank tuh, awek dua ekor yg gelakkan ak td tuh masih tergelak . ak da hampa terus chow je la . sampai kt luar je tetibe ak rase sejuk sangat kt bahagian punggung ak . ak tengok seluar aku dengan menoleh ke belakang . tetapi agak samar² pandangan ak . ak tanye malpex , seluar ak koyak ke ? sekali malpex ko terus tergelak kaw² macam tgk maharajalawak plak . sekali ak tengok cermin side mirror moto malpex tu , besar gile seluar aku koyak !!!! nie mesti sangkut kt besi belakang seat motor malpex time ak turun moto td . damn patut la gadis² tu gelakkan aku . arghh malu sial . ak terus ajak malpex balik cepat . dalam perjalanan balik tuh malpex tergelak keseronokkan yang aku dok pengang seluar tutop cover koyak tu. malang sungguh aku hari tuh !!!!!!



sampai je rumah aku suroh malpex tangkap gambar  suar aku yg koyak nie. damn da la suar ni baru beli time keje FOS discount 20% lg staff price la katekan . malangnya sudah tidak boleh di pakai lagi :(


ok korunk nk gelakkan aku gelak la !!!!!!!

11 comments:

FaD VaRvAtOs said...

haha! mandi bunga lah kau bai!

cely said...

okay. kesian kau. (tahan gelak)

Mrs.Sali said...

hahahaa..cian ko mus.semua bende x jadi hari tuh...ahahahahaha...

Mrs.Sali said...

hahahaa..cian ko mus.semua bende x jadi hari tuh...ahahahahaha...

Mrs.Sali said...

hahahaa..cian ko mus.semua bende x jadi hari tuh...ahahahahaha...

SITI MAWADAH said...

hahahahahha. memang malang. sabo jela

biskut.marie said...

fad - idea yg bernas . nanti ak cube haha

cely - xpyh tahan gelak . mmg ak sendiri pun tergelak tgk suar ak leh koyak besar time tu

small - mmmg malang sungguh aku hari tuh

wada-mmg tgh bersabor la

nurspongebob said...

hehheheeheheh....
kantoi ehemmm....hahahah
xpela..2 dh jd tauladan supaya tron moto jgn mlompar keriakn...
kuanggg3xx!!!!!

biskut.marie said...

nur - bkn selalu nk bergaye turun dari motor .skali skale hahaha

anak_ismail said...

semangat sgt kan! tu lah, kan da kuyak! apee da! nway, sgt simpati dengan anda! ngeeeh3~ :P

biskut.marie said...

xpyh nk kuyak sngt la kn . tu bknnye nk smngt , tp nk bergaye .